SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki fehva. Fakat bu iki fehva konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri için eleştiri olan bu iki fehva, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on elan harishava ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması için yapılan çkızılışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı fiillemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da az çok önemlidir. Hassaten SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkızılışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belirli bir bütçe için maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belirli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde etmek için yapılan çkızılışmalardır. Elkızı, bu hakkındalaştırmayı beş on elan harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO için en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi için yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama fehvaı arasındaki bir vesair önemli fark da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları başüstüneğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu hatır değişikdır. SEO çkızılışmaları elan doğal uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir yoğunluk temizışı sağlamlar.
Bu iki fehva, içerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çkızılışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise maksat elan ticari başüstüneğu için içerikler SEO çkızılışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu düşünmek değildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Sadece iki fehva arasındaki içerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan güzel evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.