Logo nedir? Söz valörı olarak kaynak karşılığı dilimizde amblem olan, bir maslahatin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak maslahatletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı maslahati sembolize edebileceği üzere, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda söz valörının haricinde, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan özlük veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı enikonu önemlidir. Gayrı taraftan logo tasarım çdüzenışmasını meydana getirecek özlük veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çdüzenışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, maslahatletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmaslahattirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş vadiı ile faaliyette bulunan şirketler karınin daha çok tercih edilebilir. Biricik bir sektörde çalışma gösteren maslahatletmelerin genellikle logoları kolü özümleme değer. Ancak ansızın bir tomar kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda teşhir etmek imkansızdır.
Logo ne maslahate yarar?
İşletmeler karınin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan gerçekten bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple maslahatletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza salim adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çdüzenışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir manzarate tanılamanmasını sağlayıcı maslahataretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, zahmetsiz anlaşılır, hatırlanması zahmetsiz, olası olduğunca az sayıda renkten oluşorospuıdır. Her çmüsavi baskı ve kesit tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok heybetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya heybetli beis verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e için logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine şayan olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıteselsül lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm de dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma karınin logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı valör bakımında bu bilgelik çok önemlidir.